De winkel die op het Leidseplein in de voormalige Haagen Dasz komt te zitten,
richt zich op het jongere publiek. In de winkel komt uitsluitend kleding van
het merk Divided te hangen, de lijn die bedoeld is voor jongeren tussen de
18 en 25.
Volgens woordvoerder Elke Kieft is het openen van concept stores een van de
manieren van het bedrijf om te blijven groeien in steden al een H&M zit.
Op Schiphol zit er bijvoorbeeld een H&M-filiaal dat uitsluitend
acessoires verkoopt en in Maastricht en Den Haag staan er beauty-Hennessen.
Hier zijn lingerie, make-up en acessoires te koop.
En nu dus de Divided-winkel. Het is de eerste Divided-speciaalzaak in
Nederland en de vierde wereldwijd. Eerder dit jaar opende het Zweedse
concern Divided concept stores in Denemarken, Zweden en deze week nog een in
Athene.
De opzet van de doelgroepwilkel is toegespitst op jongeren. Het interieur is
industriëler, met buizen en onafgewerkte muren, in plaats van de witte
Hennes-tassen krijgt het publiek zwarte en de muziek is anders. Ook komt er
af en toe een dj optreden.
Om het uitgaanspubliek op het altijd drukke plein tegemoet te komen,
zal de winkel op donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond, de uitgaansavonden
tot tien uur open zijn. "Mensen kunnen bijvoorbeeld voor het uitgaan
nog even een nieuwe outfit of acessoires kopen," legt Kieft uit.
De locatie op het Leidseplein is volgens Kieft een bewuste keuze: "Het is
een plek waar veel jongeren zijn, er is altijd wel wat te doen." Daarom
is ze niet bang dat de winkel 's avonds uitgestorven zal zijn.
Of er ook Divided-winkels in de rest van Nederland komen, wil Kieft nog niet
zeggen: "We zijn altijd bezig met het zoeken naar A-locaties, voor alle
merken die we voeren."
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl